0

Istoria BLACK FRIDAY

Black Friday: Istoria celei mai așteptate zile de shopping din an ”Black Friday” sau ”Vinerea neagră” este un adevărat fenomen global, ajungând în ultimii ani și în România. Dar cum a început totul și de ce această zi este atât de importantă atât pentru comercianți, cât și pentru clienți?

Cum a apărut Black Friday?

O criză economică și pierderi uriașe
”Black Friday” a apărut prima dată în Statele Unite ale Americii, pe 24 septembrie 1869, în contextul unei crize financiare provocate de doi investitori (Jay Gould și James Fisk). Aceștia au încercat să manipuleze prețul aurului, creând o explozie artificială a prețurilor, fapt care a determinat o cădere dramatică a pieței bursiere. Această manipulare a cauzat pierderi uriașe, cu scăderi de 20% ale pieței bursiere și diminuarea semnificativă a valorii recoltelor, lovind în special fermierii. Deși termenul a fost utilizat într-un context economic sumbru, nu avea însă nicio legătură cu comerțul sau reducerile spectaculoase.

”Renașterea Black Friday” în anii ’50
După aproape un secol, în anii 1950, denumirea ”Black Friday” a revenit în atenție, de această dată însă cu o conotație total diferită. În Philadelphia, forțele de ordine au folosit expresia pentru a descrie haosul creat de mulțimile care se îndreptau către magazine pentru cumpărături masive în vinerea de după Ziua Recunoștinței, dar și către stadionul local, unde avea loc celebrul meci de fotbal universitar dintre echipele Armatei și Marinei. Pentru autorități, ziua era una dintre cele mai dificile din an, marcată de trafic intens, infracțiuni minore și ore suplimentare de muncă. Din această perspectivă, „Black Friday” avea încă o conotație negativă, fiind asociată cu multă dezordine și oboseală.

Anii ’80: Comerțul schimbă percepția
În anii 1980, comercianții americani au început să rescrie povestea „Black Friday”. Aceștia au observat că, în ziua de vineri după Ziua Recunoștinței, numărul clienților creștea considerabil, iar vânzările atingeau cote excepționale. Strategiile de marketing au dat roade, iar Black Friday a devenit astfel un simbol al reducerilor masive și al debutului sezonului de cumpărături pentru sărbători.

Black Friday în România
În România, Black Friday și-a făcut debutul în 2011, iar de atunci a crescut exponențial, devenind unul
dintre cele mai așteptate evenimente de cumpărături din an. În fiecare an, milioane de cumpărători sunt
atrași de reducerile semnificative oferite de comercianți, indiferent de categoria de produse.
Astfel, Black Friday nu mai este doar o zi de reduceri, ci un adevărat fenomen de shopping care
marchează începutul sezonului de sărbători și dă tonul cumpărăturilor de iarnă.

La Fly Music, Black Friday ORIGINAL va începe de Vineri, 29 Noiembrie, ora 00:00 și va țin
până Duminică, 1 Decembrie, ora 23:59.

📕 Ce trebuie să știi despre campania de anul acesta?

  • Produsele prezente în campanie vor fi publicate Joi 28 Noiembrie, ora 16:00
  • Reducerile vor fi disponibile doar începând cu data de Vineri 29 Noiembrie ora 00:00
  • Peste 2000 de produse din toate categoriile principale la prețuri speciale de până la 80%
  • Livrarea produselor comandate se face în 2-7 zile lucrătoare.
  • Plasarea comenzilor pe perioada campaniei se face exclusiv online, numai comenzile finalizate cu date valide fiind acceptate
  • Garanție extinsă de 3 ani (vezi Garanția produselor)
  • Promoțiile sunt valabile doar în limita stocului disponibil

✅ Sfaturi pentru un Black Friday 2024 reușit

Pregătește-ți lista de produse dorite pe www.flymusic.ro

Fly Music

Lasă un răspuns